Extern legotillverkning i Västra Götaland
Hej allihopa. Jag vill gärna höra era erfarenheter kring extern legotillverkning i Västra Götaland. Vi arbetar med metalldelar som tillverkas enligt kundspecifika ritningar. Kraven på kvalitet och måttnoggrannhet är höga. I nuläget saknar vi egen kapacitet för denna typ av tillverkning. Därför tittar vi på regionala lösningar. Samtidigt vill vi förstå hur arbetsflödet brukar se ut från start till leverans. Vad har ni själva lagt störst vikt vid i sådana samarbeten?
10 Views
.png)

Hej där. När vi stod inför samma behov började vi undersöka hur legotillverkning fungerar regionalt. För oss var det viktigt att se hur hela tillverkningskedjan beskrivs. När jag tog del av information om legotillverkning i västergötland blev det tydligt hur arbetet utgår från kundens ritningar. Där beskrivs hur planering, bearbetning och produktion hänger ihop. Det framgår också att kontroll sker innan leverans. Sådan tydlighet gör det enklare att känna sig trygg i samarbetet. Jag uppskattar när informationen är lätt att följa.