top of page

The Tap Group

Public·49 members

Madina Tarin
Madina Tarin

Frågor om storlek på brandfilt

Hej allihopa. Jag sitter just nu med en genomgång av vår brandutrustning och fastnade vid brandfilten. Det finns olika storlekar och jag märker att många inte vet vilken som faktiskt används hos oss. När man tittar på väggen ser man bara en röd påse utan mer information. Jag undrar om alla förstår hur stor filten är när den tas ut. I en pressad situation är det svårt att tänka efter. Därför känns det viktigt att ha koll på sådana detaljer i förväg. Hur har ni andra gjort för att tydliggöra detta?

7 Views
Billie Nikelson
Billie Nikelson
10 hours ago

Vi ställde oss samma fråga när vi gick igenom brandskyddsdokumentationen. För oss blev det viktigt att kunna hänvisa till exakta mått. Jag använde informationen från https://www.brandfast.nu/produkt/rod-brandfilt-housegard-120x180-cm/ där storleken 120×180 cm tydligt anges. Det gjorde det enklare att beskriva filten i instruktionerna. Dessutom framgår vilket material den är tillverkad av och att den följer EN 1869. Sådana fakta hjälper när man ska skapa tydliga rutiner. Efter det blev brandfilten mer konkret för alla.

Members

• Faeroon Faeroon
    Faeroon Faeroon
  • Alex Talmudo
    Alex Talmudo
  • Sia Enko
    Sia Enko
  • Billie Nikelson
    Billie Nikelson
  • Vla Che
bottom of page